úterý 26. května 2009

Největší konkurence Googlu - sociální sítě

Ani Yahoo!, ani Microsoft a jeho nový vyhledávač Bing (dříve Kumo), ani Wolfram Aplha. Google překvapivě prohlásil, skrze jeho mluvčí v Tokiu, že jeho největším konkurentem v současnosti jsou sociální sítě jako Facebook, MySpace a Twitter.
Důvodem je, že uživatelé požadují, co nejpřesnější výsledky hledání, což je velmi obtížné. Inženýři Googlu se snaží přizpůsobovat algoritmy tak, aby hledající dostávali, co nejrelevantnější výsledky, ale je málo ověřitelné, jestli výsledek, na který kliknuli, byl ten správný. Sociální sítě naproti tomu zadržují obrovské množství informací o tom, co se uživatelům internetu líbí, ale Googlebot na tyto informace například na Facebooku nahlédnout nemůže. Na druhou starnu Twitter je veřejný a je zde sdíleno víc a víc informací. Google se bude muset pokusit tyto informace využít, aby přinesl ještě lepší výsledky vyhledávání.
Google 20. listopadu 2008 spustil funkci pro hledání SearchWiki (v dubnu 2009 i česky), která umožňuje uživatelům posunovat si vybrané výsledky hledání na začátek výsledků nebo některé výsledky odstranit. Nedávno byla také umožněna funkce sdílet pomocí odkazu customizované výsledky hledání. Je to dobrý krok, jak může Google zjistit, které výsledky hledání jsou ty, které uživatel právě hledá.
Google, jako expert na hledání, měl zájem o Twitter, mikroblogovací službu, která je unikátní svým Real-time hledáním, tzn. že příspěvky jsou do hledání zařazeny téměř ihned, narozdíl od Twitteru, kde jsou některé stránky indexovány často až po několika dnech.

Žádné komentáře: